Clubhistorie

In 1992 hebben de gerenommeerde architecten Eschauzier en Tate onze baan ontworpen, gelegen in een uitgestrekt bosgebied op zandgronden in Overijssel, net ten noordoosten van Ommen. De natuurlijke afwatering van de zandgrond zorgt ervoor dat de baan vrijwel het hele jaar door bespeelbaar is.

Op 25 september 1993 opende Mr. Pieter van Vollenhoven Hooge Graven Golfclub Ommen, met naast een 9-holes baan ook een drivingrange, putting- en chippinggreen met oefenbunker, en een 9-holes Par 3-baan.

In 2002 werden de volgende 9 holes toegevoegd, deels in het bosgebied en deels in het open landschap. De architecten hebben uitstekend werk geleverd door de oude en nieuwe holes naadloos in elkaar te laten overlopen. Zo biedt Hooge Graven nu een prachtige 18-holes par 72 baan en een 9-holes Par 3-baan.